Doorgaan naar hoofdcontent

Zoektocht in de school.

Dinsdag 11 september deden we een zoektocht tijdens de les wero!
Eerst bestudeerden en bespraken we samen in klas de plattegrond van ons schoolgebouw.
Hoe moeten we onze blaadjes houden? Wat betekent de legende? ...
We ontdekten dat er op elk blaadje een verdiep getekend was:
   - onder de grond: de eetzaal,
   - gelijkvloers: het secretariaat, de bureau's van directeur Gerdi en meester Jean-Pierre, de ingang
   - 1e verdiep: plusklas, lift, 1e leerjaar A en B, 2e leerjaar
   - 2e verdiep: 3e leerjaar, lift, 4e leerjaar, 5e leerjaar en 6e leerjaar

Daarna konden we aan onze zoektocht beginnen.
In het gebouw hingen er briefjes verstopt met een cijfertje op.
Als we een briefje vonden, moesten we dat cijfertje op de juiste plaats op onze plattegrond schrijven.
Dingen uit de werkelijkheid op de plattegrond zetten.
Niet zo gemakkelijk maar uiteindelijk slaagde elk groepje!

We hebben goed en rustig samengewerkt! De juffen zijn tevreden! 👍

Een cijfertje gevonden! Nu nog de plaats op onze plattegrond zoeken.



Zoeken maar! Enthousiaste leerlingen!

 Klaar!

Helaas, geen tijd meer om alle groepjes te fotograferen.
We doen ons best om iedereen eens op de blog te plaatsen!

Populaire posts van deze blog

Driekoningen

  Vandaag vieren we driekoningen! Daar hoort een driekoningentaart bij. (Dit jaar: cupcakes) Aaron was de gelukkige die de chocolade boon vond in zijn cakeje. Hij werd vandaag koning! Hij koos om te dansen 'Just Dance' met de hele klas.

STEM, computertaal en bekertjes...

Vandaag mochten we bouwer, programmeur en robot spelen! We krijgen een kaartje waarop een bouwwerk van bekers staat. De bouwer en programmeur schrijven samen de code die daarbij hoort (beker oppakken, zoveel stappen naar rechts, beker omdraaien...) Daarna mag de robot binnenkomen en de codetaal ontcijferen. Lukt het om de bekers juist te plaatsen door enkel de pijltjes te ontcijferen? Het wordt steeds een beetje moeilijker en we draaien de rollen ook eens om. Heel goed gewerkt en mooi samengewerkt!

Drama: HAKA

  Tijdens de les drama bestudeerden we de Noormannen/Vikingen. Stoere en dappere mannen die op ontdekkingstocht en rooftocht gaan. We leven ons helemaal in in onze rol en bedenken stoere poses. We spelen na hoe deze mannen zouden wandelen, de afwas doen, ballet dansen... Daarna bekijken we de Haka. We zien ook krachtige en stoere bewegingen! Tijd om aan de slag te gaan en zelf een Haka te creëren. Elk groepslid verzint een beweging, daarna worden ze aan elkaar geplakt. Er was niet zo veel tijd meer over om dit te oefenen maar de resultaten zijn toch geslaagd. Kijk maar mee...