Doorgaan naar hoofdcontent

Coderen

Meester Patrick kwam langs en gaf een super leuke les rond coderen!
Dank u wel!

We leerden nadenken over computertaal, zonder een computer.
Robots, computertaal, programmeren... het kwam allemaal aan bod.
Daarna gingen we zelf aan de slag met bekertjes.
We werden in groepjes verdeeld: een robot, een programmeur en een bouwer.
De bouwer bouwt het voorbeeld na met de bekers.
Ondertussen schrijft de programmeur de code op.
De robot komt binnen en stapelt de bekers met behulp van de code.
Als alles goed gaat, klopt dit met het voorbeeld.

Jullie deden dat super goed, leuk!






















Populaire posts van deze blog

Driekoningen

  Vandaag vieren we driekoningen! Daar hoort een driekoningentaart bij. (Dit jaar: cupcakes) Aaron was de gelukkige die de chocolade boon vond in zijn cakeje. Hij werd vandaag koning! Hij koos om te dansen 'Just Dance' met de hele klas.

STEM, computertaal en bekertjes...

Vandaag mochten we bouwer, programmeur en robot spelen! We krijgen een kaartje waarop een bouwwerk van bekers staat. De bouwer en programmeur schrijven samen de code die daarbij hoort (beker oppakken, zoveel stappen naar rechts, beker omdraaien...) Daarna mag de robot binnenkomen en de codetaal ontcijferen. Lukt het om de bekers juist te plaatsen door enkel de pijltjes te ontcijferen? Het wordt steeds een beetje moeilijker en we draaien de rollen ook eens om. Heel goed gewerkt en mooi samengewerkt!

Drama: HAKA

  Tijdens de les drama bestudeerden we de Noormannen/Vikingen. Stoere en dappere mannen die op ontdekkingstocht en rooftocht gaan. We leven ons helemaal in in onze rol en bedenken stoere poses. We spelen na hoe deze mannen zouden wandelen, de afwas doen, ballet dansen... Daarna bekijken we de Haka. We zien ook krachtige en stoere bewegingen! Tijd om aan de slag te gaan en zelf een Haka te creĆ«ren. Elk groepslid verzint een beweging, daarna worden ze aan elkaar geplakt. Er was niet zo veel tijd meer over om dit te oefenen maar de resultaten zijn toch geslaagd. Kijk maar mee...