Doorgaan naar hoofdcontent

Hoekenwerk

Het 1e hoekenwerk van het schooljaar!

Taal (creatief schrijven)
We luisteren naar het begin van het verhaal. Daarna is het aan ons...
Door bij elke tekening één of twee zinnen te schrijven, maken we het verhaal af.
Juf Charlotte controleert de zinnen, geeft tips en stuurt bij waar nodig.

Schrift
Eerst luisteren we naar het verhaal van de letterdief. We ontdekken welke letters verdwenen zijn en dat de dief een oorbel verloor. Achteraan ons boek kunnen we dus de persoon met twee oorbellen schrappen. Daarna herhalen en oefenen we zelfstandig de hoofdletters J en T in ons werkboek.

Wiskunde
De deeltafels herhalen en inoefenen.
Juf Marieke staat paraat om te verbeteren en te helpen waar nodig.

Computer (tafels herhalen en inoefenen)
De bank werd deze nacht beroofd. Gelukkig konden de camera's alles vastleggen. Door de verschillende camerabeelden te bekijken en de opdrachten op te lossen, krijgen we tips. Zo vinden we het huisnummer van de boeven.
Wil je dit thuis nog eens proberen of afwerken? Klik op de volgende link: https://www.bookwidgets.com/play/2MEWSW







Populaire posts van deze blog

Driekoningen

  Vandaag vieren we driekoningen! Daar hoort een driekoningentaart bij. (Dit jaar: cupcakes) Aaron was de gelukkige die de chocolade boon vond in zijn cakeje. Hij werd vandaag koning! Hij koos om te dansen 'Just Dance' met de hele klas.

STEM, computertaal en bekertjes...

Vandaag mochten we bouwer, programmeur en robot spelen! We krijgen een kaartje waarop een bouwwerk van bekers staat. De bouwer en programmeur schrijven samen de code die daarbij hoort (beker oppakken, zoveel stappen naar rechts, beker omdraaien...) Daarna mag de robot binnenkomen en de codetaal ontcijferen. Lukt het om de bekers juist te plaatsen door enkel de pijltjes te ontcijferen? Het wordt steeds een beetje moeilijker en we draaien de rollen ook eens om. Heel goed gewerkt en mooi samengewerkt!

Drama: HAKA

  Tijdens de les drama bestudeerden we de Noormannen/Vikingen. Stoere en dappere mannen die op ontdekkingstocht en rooftocht gaan. We leven ons helemaal in in onze rol en bedenken stoere poses. We spelen na hoe deze mannen zouden wandelen, de afwas doen, ballet dansen... Daarna bekijken we de Haka. We zien ook krachtige en stoere bewegingen! Tijd om aan de slag te gaan en zelf een Haka te creëren. Elk groepslid verzint een beweging, daarna worden ze aan elkaar geplakt. Er was niet zo veel tijd meer over om dit te oefenen maar de resultaten zijn toch geslaagd. Kijk maar mee...